יום ראשון, 23 ביוני 2013

אתי קארי - מורה לפיתוח קול


מהו פיתוח קול? בדיוק כפי שזה נשמע- פיתוח הקול.  

מעבר לכך, מדובר במודעות והכרת הקול שלנו, אימון ושמירה על מיתרי הקול והקניית כלים לשימוש נכון ומקצועי בגוף שלנו ככלי נגינה.

חשוב מאוד להשתמש נכון בקול שלנו על מנת למנוע מקרים של היצטרדות הקול שעלולה להחמיר ולהפוך לבצקת ויבלות על מיתרי הקול - דבר שקורה לזמרים, מרצים ומורים שמופיעים תכופות מול קהל ומתאמצים באופן אינטנסיבי, ועל ידי כך נוצרת שחיקה ועייפות במיתרי הקול.

תפקידו של המורה לפיתוח קול הוא לזהות את הפוטנציאל הקולי של הלומד ומאידך את הבעיות שיש לו. לעזור לו להבליט את יכולותיו, לעודד ולחזק  אותו, על ידי אימון ותרגילים ווקאליים [קוליים] ולהתעלות מעל הקשיים הפיזיולוגיים שמונעים ומעכבים את הלומד מלבצע שיר ברמה טובה אליה הוא שואף להגיע.

לאימון הקולי מספר שלבים. השלב, הראשון הוא תרגילי נשימה שעליהם מבוסס כל הכוח והעוצמה שזמר צריך על מנת לשיר. החזקת הקול ויציבותו תלויים גם בשליטה ובתירגול הנשימתי.

בשלב הבא, מפתח המורה את יכולת השמיעה המוזיקלית, הפנמת הצלילים והוצאתם בצורה המדויקת ביותר. השאיפה היא להגיע למקסימום דיוק במינימום מאמץ וכל זאת על ידי עבודה גופנית נכונה, הכוונה וריכוז שהמורה מוביל אליהם. המורה הוא גם למעשה המאמן האישי, הקבוע והשבועי [חשוב להתאמן מידי שבוע ולהתקדם עם המורה] שבוחן את ההתפתחויות, אם ישנם שינויים והתקדמות, ומאוד חשוב גם לאתגר את הלומד ולהגיע איתו למחוזות חדשים שלא הכיר והתנסה בהם קודם מבחינה קולית.

המורה מציג סוג של מראה לתלמיד, אשר לא תמיד רואה ושומע את עצמו, כפי שרואים ושומעים אותו מבחוץ .

חשוב שביקורת המורה תהיה בונה ועניינית, שיעזור בהערות וטיפים, ייתן כלים לתלמיד כיצד לתקן את טעויותיו, ויקדם אותו למקום שבו הלומד יחוש בשינוי כאשר הוא שר (זה יכול להיות שינוי מיידי, אך לעיתים זה לוקח יותר זמן).

כנ"ל לגבי שחקנים, אשר זקוקים לשימוש תכוף בקולם.

אתי קארי מעבר להיותה מורה לפיתוח קול מוערכת ובעלת נסיון רב ומוכח, משמשתגם דוגמא אישית כזמרת ותיקה אשר הופיעה בכל אמצעי התקשורת השונים. הכרתה את המדיה תורמת להבנתה את התחום באופן מעשי ולא רק תיאורטי, בנוסף יתרונה שהיא מנהלת אישית, מפיקה ומלווה את תלמידיה בכל פרוייקט ועשיה קולית שלהם.

לעיונכם, מצורפים מספר ציטוטים ממכתבי תודה, חלקם של התלמידים סבלו מיבלות במיתרי הקול והצליחו להתגבר על כך ללא התערבות רפואית, וזאת בזכות שיטת הלימוד והתרגילים שפיתחה הגיעו התלמידים להישגים מרשימים, אשר הפתיעו את מקורביהם ואף את עצמם.

להלן ציטוטי תלמידים:
יעל בונן: "לא אוכל לשכוח לעולם את החסד שעשית עמי, ועם הקול שלי, שהשתקם הודות לך..."

רויטל דלל: "עם אתי הייתי בפעם הראשונה באולפן הקלטות, מאז עמדה לצדי בכל הקלטה, תמיד עם ההערות הנכונות ועם המון סבלנות... מעבר להיותה מורה נפלאה, אתי היא גם זמרת מדהימה. תשוקתה לשירה ניתנת להערצה והיא מהווה דוגמא והשראה.

אתי לימדה אותי לא לוותר, לקבל ביקורת כשצריך, לדעת שתמיד יש לאן לשאוף ותמיד יש עוד מה ללמוד, והכי חשוב קודם כל להאמין בעצמי ובכישרון שניתן לי... אודה לה לעד על כך שפתחה בפניי עולם חדש ולימדה אותי שלחלום זה אפשרי ואף רצוי, אך צריך לפעול בכדי להצליח"


 

 






פרטים ליצירת קשר:
   052-2436439

2 תגובות:

  1. שיר מצוין https://www.youtube.com/watch?v=BegLoJ87iPY

    השבמחק
  2. הי גיא, איפה היא גרה, יש לך את הכתובת? לא משיג אותה בטלפון...

    השבמחק