יום שבת, 27 בספטמבר 2014

עמק נוריה Vall De Nuria

עמק נוריה Vall De Nuria
יש מקומות שלא רואים כל יום, אולי בכלל לא ידעתם עליהם, כאלו שרואים בנשיונל ג'אוגרפיק.
אי שם בספרד, 3 שעות נסיעה מברצלונה, בין ההרים ישנו עמק קסום ושמו "נוריה" (Vall de nuria).
עמק נוריה שוכן על רכס הרי הפירנאים, רכס הרים באורך 450 ק"מ בגבול ספרד צרפת (בגובה של 2500 מטר מעל פני הים).
דרכי ההגעה לעמק הנוריה: הכי משתלם לרכוש בתחנת המטרו כרטיס משולב לרכבת בינעירונית ולרכבת המשוננת. מחיר 30 יורו לאדם, הלוך חזור. עולים על רכבת R3 של חברת "Renfe" (אנחנו עלינו בתחנה בכיכר קטלוניה) ולאחר כשעתיים וחצי יורדים בתחנת "ריבס דה פרסר" (Ribes de Freser). שם, יוצאים ממתחם הרכבת (לפי השילוט) וכעבור דקה מגיעים לתחנת הרכבת המשוננת (Rack Railway) (חשוב לציין שהתדירות של הרכבת הבינעירונית נמוכה יחסית וכדאי לתכנן מראש את לוח הזמנים בין הרכבות, כך שלא תחכו זמן רב בהמתנה לרכבת המשוננת).
בדרכנו במעלה ההר עם הרכבת המשוננת ראינו נוף מדהים, עוצר נשימה! נהרות ומפלים זורמים, ירוק פורח בלי סוף ונוף הרים עם שאריות של שלג בפסגות.
זמן הנסיעה ברכבת המשוננת הוא כ-40 דקות (ירידה בתחנה האחרונה), שבסופן ישנו מחזה מרתק של אגם במרכז העמק, שנוצר מהפשרת השלגים בחורף, המוקף בהרים וניתן לראות את חיות הבר מטיילות בחופשיות.
אני הגעתי לעמק נוריה באמצע חודש ספטמבר ומזג האוויר היה קר מאוד ואפילו ירד גשם חזק. לכן, יש לקחת בחשבון שמדובר באיזור הררי ועליכם להצטייד היטב בבגדים חמים ומעיל גשם. בכל מקרה רצוי לבדוק מזג אוויר באתר הבית של העמק לפני שנוסעים.
בעמק נוריה קיימות אטרקציות מגוונות כמו שייט באגם, רכבל (מחיר 1.80 לשני הכיוונים), מיניגולף ועוד מתקני משחק לילדים. בחורף קיימים גם מסלולי סקי.
אטרקציה מומלצת נוספת, שלצערי עקב יום גשום לא יצאה לפועל, היא מסלול הליכה של כ-3 שעות. המסלול מתחיל מעמק נוריה ומגיע עד לתחנת "QUERALBS" ברכבת המשוננת. לאורך המסלול ניתן לראות טבע במיטבו- חיות בר, פריחה, מפלים וניתן גם לקטוף פטריות (:

בחזרה לברצלונה: הרכבת הבינעירונית האחרונה מעמק נוריה  לכיוון ברצלונה יוצאת יחסית מוקדם מתחנת ריבס דה פרסר, לכן יש לשים לב ללוחות הזמנים של הרכבת המשוננת.














פרטים נוספים ניתן לקרוא באתר הבית של עמק נוריה:










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה